Spread
Reaction Image
The first known usage of «bruh» in reaction images comes from an image macro based on a photograph of NBA professional basketball player John Wall slouched on the benchside with a blank stare. While the image macro’s exact place and time of origin remains unclear, some of the earliest instances were posted to MemeCrunch and Reddit on August 12th and November 11th, 2013, respectively. In September 2015, John Wall identified the source image as a photograph of him zoning out in frustration while slouched on the benchside out of injury during one of the Washington Wizard’s early matches against the Atlanta Hawks in the 2012-2013 season.
Vine Remixes
On May 1st, 2014, Viner CallHimBzar posted a video of former high school basketball star Tony Farmer momentarily collapsing in court after being sentenced to three years of prison term for robbery, kidnapping and assaulting his girlfriend, accompanied by a dubbed voiceover clip of his friend and fellow Viner Headgraphix saying «Bruh.» In the first five months, the video received over 440,000 plays and 5,600 likes.
That week, other Viners began posting video clips with the hashtag #BruhMovement, featuring Farmer and other subjects collapsing with the «Bruh» audio clip playing in the background. On May 3rd, YouTuber Cortland Garner uploaded a video titled «The Bruh Movement Compilation,» including notable #BruhMovement Vines (shown below). In the first five months, the video gained more than 460,000 views and 420 comments.
On the following day, Headgraphix collaborated with hip hop artists Lil Homie Twon and Dillybeatz to release a track titled «Bruh» (shown below).
On June 25th, YouTuber Watch Vine uploaded a compilation of Bruh Vine clips, followed by another montage by YouTuber Vine Machine on July 6th. In three months, the videos gained upwards of 950,000 and 615,000 views respectively. The videos have since been unavailable, with the Watch Vine YouTube channel becoming closed and the Vine Machine channel ending up terminated due to multiple copyright complaints. On July 24th, the men’s interest blog Brobible published an article about the Vine video fad, which highlighted several notable examples from the series.
Биография
Родился в Кёльне в немецкой католической семье. Его отец — заместитель начальника городской полиции, мать — певица Вильгельмина Брух, от которой он получил первые уроки музыки. Увлечённо занимался композицией с детства, подростком сочинил множество мелких пьес и оркестровый пролог к ненаписанной опере «Жанна д’Арк» (по большей части плоды юношеского творчества Бруха не сохранились). Позднее он учился у Фердинанда Хиллера (1853—1857), затем занимался в Лейпциге у Карла Райнеке.
В 1862—1864 гг. Брух работал в Мангейме, здесь он написал оперу «Лорелея» (). Вторая редакция кантаты «Фритьоф» () принесла Бруху первый успех. В 1865—1867 гг. он занимал пост музикдиректора в Кобленце, в 1867—1870 гг. был руководителем придворного оркестра Зондерсхаузена, затем работал в Берлине и Бонне. В 1880—1883 гг. он возглавлял оркестр Ливерпульского Королевского филармонического общества — один из ведущих музыкальных коллективов Великобритании. В Ливерпуле он познакомился со своей будущей женой, Кларой Тучек (наполовину еврейкой по происхождению). В браке родилась дочь Маргарете (1882—1963), которая в дальнейшем стала писательницей, и ещё трое детей.
В 1890—1910 гг. Брух преподавал в Берлинской Высшей школе музыки, где его учениками были, в частности, Отторино Респиги, Оскар Штраус и Ральф Воан-Уильямс.
При жизни Бруха определённой популярностью пользовались его масштабные хоровые полотна — «Одиссей» () и «Огненный крест» (нем. Das Feuerkreuz; ). Со временем, однако, в фокусе внимания исполнителей и аудитории остались, главным образом, симфонические сочинения Бруха: его скрипичные концерты (особенно первый — Op. 26, , — входящий в стандартный скрипичный репертуар), «Шотландская фантазия» для скрипки с оркестром (Op. 46, ), пьеса «Кол нидрей» для виолончели с оркестром (Op. 47, ) на тему еврейских литургических мелодий (прежде всего, собственно молитвы Кол нидрей).
В нацистской Германии Брух попал в чёрный список, поскольку нацисты ошибочно полагали, что Брух, автор пьесы «Кол нидрей», был евреем. Его произведения были сняты с репертуара и в послевоенной Германии почти забыты. Интерес к его творчеству возрастает в последнее время. Среди примечательных записей произведений Бруха, помимо основных концертных произведений, — комплект трёх его редко исполняемых симфоний; проект, осуществлённый дирижёром Куртом Мазуром.
Перевод «bruh» на русский язык: «Брух»
bruh: | Брух |
Watch your hands, bruh.
|
Следи за руками. источник Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf |
Worth every penny, bruh.
|
Это стоило каждого пенни, братаны. источник Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf |
I was in jail, bruh.
|
Я был в тюрьме, брат. источник Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf |
I was made for this, bruh!
|
Команда-5 на связи. источник Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf |
I was made for this, bruh!
|
Я создан для этого, брат! источник Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf |
Either that or you can go home, bruh.
|
Либо давай деньги, либо иди домой, брат. источник Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf |
I might have to stay here in Miami, and keep you out of trouble, bruh.
|
Теперь ты мне доверяешь? источник Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf |
I might have to stay here in Miami, and keep you out of trouble, bruh.
|
Надо бы мне остаться в Майами и вызволять тебя из неприятностей. источник Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf |
I’ll tell you, bruh, you let Markham do that again in front of Verone… that’ll be our ass!
|
Послушай, если ты позволишь Маркхэму еще раз такое сделать при Вероуне, нам конец! источник Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf |
⪠Everywhere I go, I’m-a have my own theme music ⪠⪠Oh, every time I close my eyes ⪠⪠Uh, what you see, what you see, bruh?
|
* Куда б я ни поехал, со мной будет музыка собственного сочинения в тему * * Каждый раз, когда я закрываю глаза * * О, что ты видишь, брат?
источник Corpus name: OpenSubtitles2016. License: not specified. References: http://opus.lingfil.uu.se/OpenSubtitles2016.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/published/ranlp-V.pdf |
Перевод «bruh» на Немецкий, Итальянский, Французский, Испанский, Португальский, Турецкий, Польский, Арабский, Иврит, Японский, Голландский, Румынский, Латынь, Индонезийский, Хинди, Корейский, Персидский, Вьетнамский, Азербайджанский, Армянский, Грузинский, Казахский, Киргизский, Украинский, Узбекский, Греческий, Болгарский, Чешский, Датский, Эстонский, Финский, Венгерский, Литовский, Латышский, Норвежский, Словацкий, Словенский, Шведский, Тайский, Африкаанс, Боснийский, Каталанский, Баскский, Галисийский, Хорватский, Малайский, Сербский, Урду, Тамильский, Бенгальский
Литература
- Соловьёв Н. Ф. Брух, Макс // Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона : в 86 т. (82 т. и 4 доп.). — СПб., 1890—1907.
- D. Kämper. Max-Bruch-Studien. Zum 50. Todestag des Komponisten. Köln 1970. Beiträge zur rheinischen Musikgeschichte 87.
- Karl Gustav Fellerer. Max Bruch 1838—1920. Beiträge zur Rheinischen Musikgeschichte Heft 103. Köln 1974.
- Christopher Fifield. Max Bruch, His Life and Works. London 1988. Ergänzte Neuauflage 2005, ISBN 1-84383-136-8. (немецкий перевод Zürich 1990, ISBN 3-7263-6616-4).
- Matthias Falke. Die Symphonie zwischen Schumann und Brahms. Studien zu Max Bruch und Robert Volkmann. Berlin 2006. ISBN 978-3-936637-09-0.
Литература
- Соловьёв Н. Ф. Брух, Макс // Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона : в 86 т. (82 т. и 4 доп.). — СПб., 1890—1907.
- D. Kämper. Max-Bruch-Studien. Zum 50. Todestag des Komponisten. Köln 1970. Beiträge zur rheinischen Musikgeschichte 87.
- Karl Gustav Fellerer. Max Bruch 1838—1920. Beiträge zur Rheinischen Musikgeschichte Heft 103. Köln 1974.
- Christopher Fifield. Max Bruch, His Life and Works. London 1988. Ergänzte Neuauflage 2005, ISBN 1-84383-136-8. (немецкий перевод Zürich 1990, ISBN 3-7263-6616-4).
- Matthias Falke. Die Symphonie zwischen Schumann und Brahms. Studien zu Max Bruch und Robert Volkmann. Berlin 2006. ISBN 978-3-936637-09-0.
Пожалуйста, помогите c переводом:
It slides comfortably into the ‘affordable’ bracket though, considering its supersized display, and when it lands on contract (which should be soon) it won’t carry hefty monthly fees.
Английский-Русский
1. Lol when @hartdenton develops his coachella polaroids
2. Usting @melton as my bitch for gueen
3. Trying to pack for LA
4. Fresh nails wha dis
5. Me once my motor cycle license is done this summer
6. So cute
7. The detail. . . even down to my snake rings. . . Amazing!
Английский-Русский
In the UK and the USA, law degree programmes usually take three years to complete. In the UK, these programmes typically include core subjects such as criminal law, contract law, tort law, land law, equity and trusts, administrative law and constitutional law. In addition, students ar
Английский-Русский
1. The ENIAC (1943-1946) The first all-electronic computer, the Electronic Numerical Integrator and Calculator (ENIAC) was developed at the Moore School of Electrical Engineering of the University of Pennsylvania. It was developed as a result of a military need. J.Presper Eckert and John Mauchly proposed the machine to solve the problem of calculating firing tables for new weapons. The ENIAC weigh
Английский-Русский
Биография
Родился в Кёльне в немецкой католической семье. Его отец — заместитель начальника городской полиции, мать — певица Вильгельмина Брух, от которой он получил первые уроки музыки. Увлечённо занимался композицией с детства, подростком сочинил множество мелких пьес и оркестровый пролог к ненаписанной опере «Жанна д’Арк» (по большей части плоды юношеского творчества Бруха не сохранились). Позднее он учился у Фердинанда Хиллера (1853—1857), затем занимался в Лейпциге у Карла Райнеке.
В 1862—1864 гг. Брух работал в Мангейме, здесь он написал оперу «Лорелея» (). Вторая редакция кантаты «Фритьоф» () принесла Бруху первый успех. В 1865—1867 гг. он занимал пост музикдиректора в Кобленце, в 1867—1870 гг. был руководителем придворного оркестра Зондерсхаузена, затем работал в Берлине и Бонне. В 1880—1883 гг. он возглавлял оркестр Ливерпульского Королевского филармонического общества — один из ведущих музыкальных коллективов Великобритании. В Ливерпуле он познакомился со своей будущей женой, Кларой Тучек (наполовину еврейкой по происхождению). В браке родилась дочь Маргарете (1882—1963), которая в дальнейшем стала писательницей, и ещё трое детей.
В 1890—1910 гг. Брух преподавал в Берлинской Высшей школе музыки, где его учениками были, в частности, Отторино Респиги, Оскар Штраус и Ральф Воан-Уильямс.
При жизни Бруха определённой популярностью пользовались его масштабные хоровые полотна — «Одиссей» () и «Огненный крест» (нем. Das Feuerkreuz; ). Со временем, однако, в фокусе внимания исполнителей и аудитории остались, главным образом, симфонические сочинения Бруха: его скрипичные концерты (особенно первый — Op. 26, , — входящий в стандартный скрипичный репертуар), «Шотландская фантазия» для скрипки с оркестром (Op. 46, ), пьеса «Кол нидрей» для виолончели с оркестром (Op. 47, ) на тему еврейских литургических мелодий (прежде всего, собственно молитвы Кол нидрей).
В нацистской Германии Брух попал в чёрный список, поскольку нацисты ошибочно полагали, что Брух, автор пьесы «Кол нидрей», был евреем. Его произведения были сняты с репертуара и в послевоенной Германии почти забыты. Интерес к его творчеству возрастает в последнее время. Среди примечательных записей произведений Бруха, помимо основных концертных произведений, — комплект трёх его редко исполняемых симфоний; проект, осуществлённый дирижёром Куртом Мазуром.